22. September 2013 - Elisabeth Longuenesse:

Dear friends,

Thank you for your message.
It is stupid indeed, and of course completely wrong, to say that I (and Attac activists) compare Israel with Nazi Germany. We rather speak of colonial policy, and would compare  it with France in Algeria in the 50's and 60's, with of course specificities due to history and the regional context.

A lot has been written after these short articles I wrote more than 6 years ago. And of course, the context has greatly changed, but Israel's policy of occupation and colonisation is always the same.

I am ready to help and contribute to the discussion.
Just tell me what you expect from me.

Best regards,

Elisabeth

Liebe Freunde,

Danke für Eure Mitteilung.

Es ist tatsächlich dumm und natürlich völlig abwegig zu sagen, dass ich (und Attac Aktive) Israel mit Nazi-Deutschland vergleichen. Vielmehr sprechen wir von kolonialer Politik und würden es mit Frankreich in Algerien vergleichen in den 50-er und 60-er Jahren, natürlich mit Spezifität auf Grund der Geschichte und des regionalen Zusammenhangs.

Viel wurde geschrieben, nachdem ich diese kurzen Artikel schrieb vor mehr als 6 Jahren. Und natürlich hat sich der Zusammenhang sehr verändert, doch Israels Politik der Besatzung und Landnahme ist immer dieselbe.

Ich bin bereit zu helfen und zur Diskussion beizutragen.
Sagt mir nur was Ihr von mir erwartet.

Beste Grüße,

Elisabeth